Przypominamy mieszkańcom Gminy Blachownia o konieczności corocznego składania informacji o wyrobach zawierających azbest

Zgodnie z § 10 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.
Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:
osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi;
pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.
Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.
Ponadto właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.
Stosowną informację można złożyć:
- w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Blachowni ul. Sienkiewicza 22 (parter budynku);
- za pomocą operatora pocztowego na adres: Urząd Miejski w Blachowni, ul. Sienkiewicza 22, 42-290 Blachownia;
- drogą elektroniczną na adres e-mail: dokus@blachownia.pl .
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (34) 327 04 09 wew. 139 lub w siedzibie w Urzędzie Miejskim w Blachowni, ul. Sienkiewicza 22, w godzinach pracy urzędu, w pok. 4
Wzór dokumentów w załącznikach poniżej.