Zbiórka azbestu

INFORMACJA NA TEMAT AZBESTU
Informujemy, że Gmina Dąbrowa Zielona planuje w 2021 r. złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach dotyczący dofinansowania zadań z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy.
Uwaga zadanie będzie w 100% sfinansowane ze środków WFOŚiGW w Katowicach, lub/i NFOŚiGW (mieszkaniec nie będzie ponosił żadnych kosztów). Zadanie obejmuje zbiórkę, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest, nie będzie natomiast obejmować demontażu pokryć z materiałów zawierających azbest oraz zakupu i montażu nowych pokryć dachowych. Do realizacji zadania dojdzie wyłącznie w przypadku uzyskania dofinansowania przez Gminę ze środków WFOŚiGW w Katowicach i NFOŚiGW.
Planowany termin przeprowadzenia zbiórki i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest to III kw. 2021r.
Mając na uwadze powyższe Wójt Gminy Dąbrowa Zielona podaje do publicznej wiadomości informacje o możliwości składania wniosków o wykonanie prac polegających na zbiórce, transporcie oraz unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Dąbrowa Zielona.
Wnioski można składać w terminie do 15 kwietnia 2021r.w Urzędzie Gminy Dąbrowa Zielona, Punkt Obsługi Interesanta lub u sołtysa.
Do pobrania:
DO WNIOSKU NALEŻY DOŁĄCZYĆ KOLOROWE ZDJĘCIE WSKAZUJĄCE UMIEJSCOWIENIE ZGROMADZONEGO NA DZIAŁCE AZBESTU.
Ponadto informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest właściciele nieruchomości wykorzystujący wyroby zawierające azbest np. eternitowe pokrycia dachowe przedkładają corocznie do 31 stycznia informację o wyrobach zawierających azbest wg załącznika.