Informacja w sprawie usuwania azbestu

Informacja dla mieszkańców Gminy Janów dotycząca zmian w zakresie działań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest
Właściciele nieruchomości zobowiązani są do:
• zgłoszenia robót dotyczących wymiany pokrycia dachowego z płyt azbestowo cementowych na inny rodzaj pokrycia bez zmiany konstrukcji dachu w Starostwie Powiatowego w Częstochowie
• uzyskania pozwolenia na rozbiórkę lub przebudowę dachu (zmianę konstrukcji więźby dachowej) ze Starostwa Powiatowego w Częstochowie (nie dotyczy przypadku odbioru wyrobów już zdemontowanych)
Wystąpienie mieszkańców do Starostwa Powiatowego w Częstochowie o zgłoszenie robót oraz pozwolenie na budowę, winno nastąpić po otrzymaniu pozytywnej decyzji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie udzielania dotacji na wskazany cel.
W związku z powyższym mieszkańcy biorący udział w programie usuwania wyrobów zawierających azbest, zostaną poinformowani telefonicznie o zaistniałym fakcie.