UMOWA NA NOWY SAMOCHÓD DLA OSP OLSZTYN
Dziś w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego odbyła się uroczystość wręczenia umów dla gmin województwa śląskiego na dofinansowanie zakupu samochodów ratowniczo-gaśniczych dla Ochotniczych Straży Pożarnych.
Tomasz Kucharski, Burmistrz Miasta i Gminy Olsztyn oraz Włodzimierz Nabiałek, Prezes OSP Olsztyn odebrali z rąk Grzegorza Boskiego, Wicemarszałka Województwa Śląskiego umowę na dofinansowanie zakupu nowego wozu dla jednostki z Olsztyna w wysokości 250 tys. zł. W uroczystości wziął udział Henryk Kiepura, Prezes Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP, Wiceminister Edukacji Narodowej.
Całkowity koszt zakupu samochodu oscylował będzie w granicach 1,8 mln zł, z czego 450 tys. zł otrzymamy jeszcze z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Pozostałą kwotę za sprawą Rady Miejskiej ma dołożyć budżet Miasta i Gminy Olsztyn przy udziale olsztyńskiej Wspólnoty Gruntowej.
Samochód powinien trafić do jednostki z Olsztyna znajdującej się w krajowym systemie ratowniczo – gaśniczym w połowie grudnia tego roku.
Zakup nowoczesnego pojazdu przełoży się na poprawę efektywności działań ratowniczych, co będzie mieć znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa Mieszkańców gminy, a naszym strażakom zapewni lepsze warunki służby.
Przypomnijmy, że pierwszy nowy samochód dla OSP Olsztyn udało się zakupić w 2018 r. dzięki znacznemu dofinansowaniu ze środków unijnych pozyskanych za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego oraz środkom gminnym wsparciu Wspólnoty Gruntowej.