„Szkoła przyszłością dla wszystkich!”

Projekt pn. „Szkoła przyszłością dla wszystkich!” realizowany w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02-Kształcenie ogólne.
Dofinansowanie: 533 174.62 zł
Okres realizacji projektu:
2024-08-01 – 2025-06-30
Projekt realizowany przez 2 podmioty działające w obszarze edukacji szkolnej w Partnerstwie (SZKOŁA PODSTAWOWA IM. M. KONOPNICKIEJ W KONINIE oraz ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNEGO NR 2 W RĘDZINACH , jako odpowiedź na zaobserwowane PROBLEMY.
Celem projektu jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału. Wsparciem zostanie objętych 130 uczniów (65dz,65ch) w tym 6 z niepełnosprawnościami (2dz,4ch) z 2 publicznych szkół (ZSP nr 2 i SP w Koninie) z Gm. Rędziny poprzez następujące działania:
-zaj. specjalistyczne (o charakterze terapeutycznym, rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne);
-zaj. kształtujących świadomość z zakresu preorientacji zawodowej, zapobiegające dyskryminacji;
-rozwijające umiejętności uczenia się, rozwijające uzdolnienia;
-zaj. dydaktyczno-wyrównawcze;
-zaj. wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży;
-podniesienie kwalifikacji zaw., umiejętności i kompetencji nauczycieli/ek poprzez odpowiednie szkolenia
-doposażenie szkół w specjalistyczny sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.
GR.DOCELOWA:
– uczniowie(65dz i 65ch) dzieci w wieku szkolnym, w tym 3 (1dz,2ch)z niepełnosprawnościami
-20(19K,1M) nauczycieli/ek.
Wszystkie działania w proj. będą dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci, a także będą uwzględniały współpracę z rodzicami w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów edukacyjnych i rozwojowych.
W obydwu szkołach objętych wsparciem zdiagnozowano potrzebę wdrożenia kompleksowych działań dotyczących wsparcia uczniów zaplanowanych w projekcie. W budżetach Gmin, rodziców i nauczycieli brak jest środków na realizację oraz udział dzieci w dodatkowych zajęciach specjalistycznych czy dydaktyczno-wyrównawczych. Ponadto szkoły nie są odpowiednio wyposażone pod kątem nauczania. Efektem proj. jest trwałe podniesienie poziomu nauczania w dwóch szkołach poprzez wsparcie uczniów kształcenia ogólnego, doposażenie szkół i podniesienie kompetencji nauczycieli w szkołach.