II Powiatowy Konkurs „I Like Matematyka”
10 kwietnia, 2025

II Powiatowy Konkurs „I Like Matematyka”
W czwartek, 11 kwietnia, w Szkole Podstawowej im. Jarosława Dąbrowskiego w Zrębicach odbyła się uroczysta gala rozdania nagród w II Powiatowym Konkursie „I Like Matematyka”. Wydarzenie przyciągnęło liczne grono uczestników, a także zaproszonych gości, w tym Annę Dziewior – członka Zarządu Powiatu Częstochowskiego, która reprezentowała Starostę Częstochowskiego Krzysztofa Smelę. Wśród obecnych byli również: Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Olsztynie, Katarzyna Kulińska-Pluta oraz Przemysław Gorajka – radny.
Konkurs, którego celem jest promowanie matematyki oraz rozwijanie pasji do języka angielskiego, przebiegał w dwóch kategoriach: Rebus oraz Fotografia. Uczestnicy wykazali się ogromnym talentem, a wyniki konkursu były następujące:
Kategoria Rebus:
I miejsce: Oliwia Mariańska – SP im. Józefa Piłsudzkiego w Koniecpolu
II miejsce: Jan Ziębacz – Zespół Placówek Oświatowych w Janowie
III miejsce: Filip Zych – SP nr 27 im. Zygmunta Łaskiego w Częstochowie
Wyróżnienia w kategorii Rebus:
Zofia Blachnicka – SP im. Henryka Sienkiewicza w Kamienicy Polskiej
Aleksandra Łabecka – SP im. Jana Pawła II w Łysinach
Gabriel Gawęda – Publiczna SP Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich im. Św. Dzieci z Fatimy
Filip Jarząbek – SP im. W. Broniewskiego w Dąbrowie Zielonej
Szymon Stępień – SP w Piasku
Kategoria Fotografia:
I miejsce: Lena Płatek – SP im. Józefa Piłsudzkiego w Koniecpolu
II miejsce: Anna Bednarek – SP im. J. Dąbrowskiego w Zrębicach
III miejsce: Dorota Sokolińska – SP im. W. Broniewskiego w Dąbrowie Zielonej
Wyróżnienia w kategorii Fotografia:
Anna Jęczmyk – SP im. Jana Pawła II w Łysinach
Kacper Jolkiel – SP w Olsztynie
Laureaci odebrali gratulacje od organizatorów oraz gości, a także nagrody, które stanowiły motywację do dalszej pracy nad rozwijaniem swoich umiejętności w zakresie matematyki, fotografii oraz języka angielskiego. Konkurs „I Like Matematyka” już po raz drugi pokazał, jak ważne jest rozwijanie pasji wśród młodzieży oraz promowanie kreatywności w nauce.