Środa, 9 października 2024r. | Imieniny: Amolda, Dionizego, Wincentego
Pokaż menu

Teatr dla Gminy RĘDZINY promocyjne ceny biletów na wybrane spektakle

21 stycznia, 2016
Dworek Wereszczyńskich w Kościelcu - Polar123 / Wikipedia / CC BY-SA 3.0 pl Dworek Wereszczyńskich w Kościelcu - Polar123 / Wikipedia / CC BY-SA 3.0 pl

 

 111

 

Uwaga, na wybrane spektakle w  styczniu oraz lutym 2016 r.

proponujemy promocyjne bilety dla Mieszkańców Gminy !

 

     W styczniu  proponujemy trzy  przedstawienia:

  •    Komedia „MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ”  20.01.16 r. (środa), godz. 19.00  – bilety 20 zł
  •    Farsa „OSTRA JAZDA” 24.01.16 r. (niedziela), godz.19.00 – bilety w cenie 20 zł (regularna cena to 40 zł)
  •    „KALINO, MALINO CZERWONA JAGODO” 28.01.16 r (czwartek), godz.19.00- – bilety w cenie 20 zł (regularna cena to 40 zł)

     W lutym zapraszamy na dwa spektakle:

  •    „LALKA”  05.02.16 r. (piątek), godz. 19.00  – bilety 20 zł (normalnie są w cenie 40 zł)
  •    Farsa „MAYDAY” 21.02.16 r. (niedziela), godz.19.00 00  – bilety 20 zł (normalnie są w cenie 40 zł)

     Uwaga!

     Ilość miejsc w ramach promocji dla Gmin na poszczególnych spektaklach ograniczona.

 

Prosimy również o umieszczenie w miarę możliwości  tej  informacji o promocji na Państwa stronie www.

oraz rozesłanie informacji drogą elektroniczną do szkół, przedszkoli i inny instytucji w Państwa terenie.

 

W przypadku miejsc promocyjnych konieczna jest wcześniejsza rezerwacja miejsc - tel. (34) 372 33 47 (27, 57) i podanie nazwiska osoby zainteresowanej oraz podanie hasła Gmina RĘDZINY

 

Więcej o spektaklach na www.teatr-mickiewicza.pl

Poniżej zamieszczam informacje o proponowanych spektaklach

Dział Promocji i Sprzedaży

Teatr im. A Mickiewicza w Częstochowie tel.  34  372 33 47 (27,57) lub Kasa Teatru 372 33 06

e-mail: e.skowronek@teatr-mickiewicza.pl

 

 

Moralność pani Dulskiej

Gabriela Zapolska, reżyseria i scenografia–Ewelina Pietrowiak, kostiumy– Katarzyna Nesteruk, muzyka – Łukasz Borowiecki, współpraca choreograficzna – Artur Żymełka, asystent reżysera - Mariusz Korek

 

.„Dulska rzadko chodzi do teatru. Bardzo, bardzo rzadko. Była na Wesołej Wdówce, na Weselu (wróciła ogłupiała i zadecydowała, że to jest coś ze szpitala wariatów) i na swojej własnej Moralności, która ją do łez ubawiła. Znalazła się mądrą i zupełnie na swoim miejscu. Przyjemnie jej nawet było, że tę jej Moralność ludzie podnoszą i tak oklaskują”.

(G. Zapolska, Lekki chleb [w:] Publicystyka)

W 1997 r. w częstochowskim Teatrze odbyła się premiera „Moralności pani Dulskiej” w reż. Ignacego Gogolewskiego, w której niezapomniane kreacje stworzyli Emilia Krakowska i Andrzej Iwiński. Po kilkunastu latach wracamy ponownie do sztuki Gabrieli Zapolskiej - jednej z najważniejszych kobiet polskiej literatury.

„Moralność pani Dulskiej” choć napisana na początku XX wieku jest wciąż aktualnym studium ludzkiej mentalności: z całym okrucieństwem, ale i humorem wydobywa na światło dzienne, nie cudze, ale nasze grzechy główne: obłudę, zakłamanie, hipokryzję. Zapolska wzorem innych genialnych pisarzy przystawia nam do twarzy lustro i każe się w nim dokładnie przejrzeć.

Obsada: Agata Ochota-Hutyra (Dulska), Antoni Rot (Dulski), Oriana Soika (Mela), Sylwia Karczmarczyk (Hesia), Daniel Misiewicz (gościnnie) Zbyszko, Ewelina Rucińska (gościnnie) Hanka, Agata Pruchniewska (gościnnie)- Juliasiewiczowa, Agnieszka Łopacka (Lokatorka), Czesława Monczka (Tadrachowa)

 

OSTRA JAZDA (Skin Flick)

farsa o …delikatnym zabarwieniu erotycznym…

Norm Foster, przekład ireżyseria – Mirosław Połatyński, scenografia – Wojciech Stefaniak,kostiumy – Stanisław Kulczyk

Norm Foster jest niezwykle popularnym i najczęściej wystawianym kanadyjskim dramaturgiem. Spektakl zrealizował aktor, reżyser, założyciel i dyrektor kompani teatralnej Atlas Stage Productions Canada – Mirosław Polatyński.

Co się dzieję kiedy tracimy pracę? Szukamy nowej! Ale droga, którą przemierzamy, aby zdobyć wymarzone stanowisko może być długa i wyboista, a i poszukiwania mozolne. Co robią  bohaterowie „Ostrej jazdy”, którzy z dnia na dzień utracili pracę? Postanawiają iść na skróty. Nie chcą walczyć o nową posadę i czekać miesiącami na zatrudnienie. Sami wymyślają sobie zajęcie!  Wpadają na karkołomny i dosyć niebezpieczny pomysł – postanawiają zrealizować… film erotyczny. Wszystko wydaje się proste: trzeba tylko zatrudnić odpowiednich „aktorów” i ruszyć z produkcją, która przysporzy mnóstwo pieniędzy! Plan działania ustalony jest w szczegółach…Ale jak to w farsach bywa, sytuacja szybko wymyka się spod kontroli i bardzo komplikuje, a  to z kolei  powoduje mnóstwo śmiesznych sytuacji i zabawnych qui pro quo.

Jak zakończy się spotkanie bohaterów „Ostrej jazdy” z kinem nie do końca …familijnym dowiedzą się Państwo już niebawem.

 

Grają: Agata Ochota-Hutyra - Daphne, Sylwia Oksiuta - Jill, Adam Hutyra - Rollie, Michał Kula - Byron, Bartosz Kopeć – Alex

 

Mayday

Historia londyńskiego taksówkarza, którego życie polega na precyzyjnym planowaniu każdej chwili. Jest to niezbędne, ponieważ bohater posiada... dwie żony. Wszystko przebiega gładko, dopóki drobne - wydawałoby się - zdarzenie uliczne nie skomplikuje życia nie tylko Johnowi, ale i całemu otoczeniu. Świetna reżyseria Wojciecha Pokory, znakomite aktorstwo, zabawa do łez gwarantowana!

 

Prawdziwy majstersztyk mistrza angielskiego humoru: przezabawna intryga, spiętrzenie absurdalnych sytuacji, dowcipne dialogi.

reżyseria Wojciech Pokora

Ray Cooney, przekład - Elżbieta Woźniak, reżyseria - Wojciech Pokora, scenografia - Józef Napiórkowski

Ponad 19 lat na scenie częstochowskiego Teatru!

Obsada: Barbara Smith - Agata Ochota - Hutyra / Agnieszka Łopacka, John Smith - Adam Hutyra, Stanley Gardner - Michał Kula, Mary Smith - Ewa Agopsowicz, Reporter - Waldemar Cudzik/ Robert Rutkowski, Bobby Frankiln - Antoni Rot, Inspektor Troughton - Robert Rutkowski/Waldemar Cudzik

 

Lalka (gościnnie Teatr Polski , Bielsko Biała)

Jak pisze Aneta Groszyńska, reżyserka „Lalki":

Świat „Lalki" jest zbyt obszerny i zbyt wielowarstwowy, by można o nim myśleć w kategoriach „wiernej adaptacji". Próba taka wymaga przyznania się do sposobu, w jaki „Lalkę" czytamy, wskazania tych wątków, scen, historii, które wydawały się w lekturze najważniejsze, najbardziej poruszające. Wymaga odważnego klucza (odważnego, bo każdy wybór jest jednocześnie rezygnacją).

Podstawowym założeniem reżyserki jest zatem odciążenie „Lalki" od wpisanych w nią szkolnych odczytań - interpretacji i skojarzeń. Owiany złą sławą „konflikt między romantyzmem a pozytywizmem" nie jest już w stanie rozpalić dzisiejszej publiczności, w odczuciu reżyserki można jednak pokazać, że ciekawe konflikty, zderzenia i odbicia tkwią dziś w „Lalce" gdzie indziej: w emocjach bohaterów, w niemożliwej miłości, w zaskakującej aktualności stosunków ekonomicznych opisywanych przez Prusa, w ironicznym spojrzeniu na polską mentalność oraz w wyrazistej klasowości świata, dziś rozumianej inaczej, ale przecież obowiązującej.

Aneta Groszyńska uważa, że „Lalki" nie trzeba dziś uwspółcześniać, bowiem bohaterowie sprzed stu lat, ich konflikty, ambicje, uniesienia, problemy pozostają jak najbardziej aktualne.

 

Kalino malino czerwona jagodo

Spektakl "Kalino malino czerwona jagodo" to kolorowa, radosna i wzruszająca opowieść o kurpiowskich kobietach, w której wiele współczesnych dziewczyn odnajdzie także fragmenty własnych historii.

Cztery stare kobiety narzekające na zdrowie na przydrożnej ławce, na oczach widzów zamieniają się w młode dziewczyny, które opowiedzą historie stare jak świat: o pierwszym zauroczeniu, zalotach, miłości, małżeństwie i życiu, które nie zawsze było tylko „długie i szczęśliwe”. Wspomnienia podziałają na nie jak eliksir młodości. W umownej przestrzeni stworzą na powrót świat, który istnieje wyłącznie w ich pamięci. Znów przeżyją i odegrają to, co minione. Kiedy opowieść dobiegnie końca, z powrotem wrzucą na barki sto przeżytych lat. Komizm i refleksyjność spektaklu Igora Gorzkowskiego sprawia, że wytarte powiedzenie „mądrość ludowa” nabiera zupełnie nowego, przejmującego sensu.

“Przez niemal półtorej godziny śledzimy w napięciu zakręcone historie życiowe czterech bohaterek. Słuchamy w skupieniu, czasem z uśmiechem, czasem z nutką nostalgii. Powód jest prosty: historie z początku XX wieku wydają się dziwnie współczesne, po prostu ponadczasowe” Jan Bończa- Szabłowski, Rzeczpospolita

 

scenariusz i reżyseria : Igor Gorzkowski

scenografia i kostiumy: Joanna Gawrońska, muzyka: Piotr Tabakiernik, Bartosz Ługowski, ruch sceniczny: Iwona Pasińska, konsultacje etnograficzne i warsztat muzyczny: Weronika Grozdew – Kołacińska, Marcin Lićwinko

 Obsada: Aleksandra Grzelak, Olga Omeljaniec, Natalia Sikora, Diana Zamojska

Czas trwania spektaklu: 1h 45 (bez przerwy)

 

Źródło: http://www.redziny.pl/post/details/629




Gmina Rędziny
Gmina Rędziny położona jest w powiecie częstochowskim, który stanowi część województwa śląskiego, na północnym krańcu Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej. Gmina ma charakter przemysłowo-rolniczy. Przeważający obszar zajmują gospodarstwa i działki rolne. Lasy porastają jedynie 1,7% jej powierzchni. Przez jej teren przebiegają trasa szybkiego ruchu DK-1 Warszawa-Katowice oraz droga krajowa DK-91 Częstochowa-Piotrków Trybunalski. Dobre skomunikowanie gminy wpływa pozytywnie na jej rozwój.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel serwisu PowiatCzestochowski.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).